Black out/neddopet

Hei!
Jeg er fortvilt etter en hendelse på lørdag. Hadde også drukket en del på fredagen. Ble plutselig veldig full på lørdag og tok tydeligvis taxi på vei «hjem». En dame til tok visst taxi sammens med meg fordi taxisjåføren ikke turte å kjøre meg alene. Jeg klarte ikke å gjøre rede for hvor jeg bodde, slik at de måtte Google fram hvor min adresse var. De kjørte meg til x’n min sin adresse, som det ble samlivsbrudd for ca 2 1/2 mnd siden. Og da hadde jeg visstnok bråket/kranglet med han slik at han kontaktet politiet???? Husket ikke noe dagen etterpå.. bare noen små Glimt av en mann og ei dame fra politiet.. Hadde startet dagen tidlig den dagen, men drakk kun 2 øl, 1 tequila fra Kl 14-17, så var det 2 små drinker og resten var det noen øl, som jeg fikk fortalt av venninner.. kan man virkelig få black-out av det? Eller kan jeg ha fått i meg noe annet? Har nå seinest i går vært hos legen for å tatt blodprøve og levert urinprøve for å finne ut om det har vært noe. Vet dere hvor lang tid det tar før man får svar på disse? Det skal sies at samlivsbruddet har vært tøfft, og mulig jeg fikk en reaksjon etter alt som har vært. Aner ikke. Men husker virkelig ikke hendelsen.

Kvinne, 31 år fra Sør-Trøndelag
RUStelefonen svarer:
Frem til du får urinprøvesvar på hva du kan ha fått i deg blir alt annet spekulasjoner. Det bør ikke ta mer enn 4-10 dager før legen din kan gi deg et svar, kanskje før, men det avhenger av pågang og kapasitet ved laboratoriet. Prøven sendes sannsynligvis til medisink laboratorium (Fürst) som analyserer og sender resultatet til legen din. Du kan jo ringe Fürst eller legen og spørre?
Tegn på neddoping kan være hvis du følte deg medisinert eller sløv dagen derpå, du har grunn til å mistenke noen for det, du fikk i deg noe du ikke vet hva er, hvis du aldri har opplevd en slik tilstand ift. mengden du drakk. Episoden kan jo også skyldes utslitthet, stress, kroppslig og mental overbelastning og andre situasjonsbetingelser. Siden politiet ble tilkalt høres det ut som du ikke har blitt utsatt for noe av andre den natta.
Oppfordringen videre til deg må bli å ikke drikke på en stund, vente på urinprøvesvarene og å snakke om det ved behov med noen du stoler på. Hvis det kan være en trøst så er det mange før deg som har opplevd lignende ting uten at det var skjedd noe utover en pinlig blackout. Hvis du har flere spørsmål skal du bare ringe oss på telefon 08588 (11-17).