Tok nettopp 14 500mg tabeletter av paracet. Kan dette ødlege leveren min? Hva er symptomene om leveren min er ødelagt? Kan jeg dø av dette?
Hilsen jente 15 år
Kvinne, 15 år fra

RUStelefonen svarer:
Vi gjør oppmerksom på at vår spørsmål og svar-tjeneste ikke er en akuttjeneste; det kan ta opptil flere dager å få svar her. Ved behov for raskt svar, benytt vår telefon 08588 (åpent hver dag 11-19, tirsdager og onsdager 10-19) eller chat (åpent mandag-fredag 11-17, tirsdager og onsdager 10-17). Ved behov for akutt medisinsk bistand, kontakt AMK 113, Legevakt 116 117 eller Giftinformasjonen 22 59 13 00.
Dette inntaket du beskriver kan potensielt være skadelig for indre organer, særlig lever. Du kan lese mer symptomer i denne artikkelen fra Felleskatalogen. Vi anbefaler at du tar kontakt med helsepersonell snarest, slik at de kan foreta nødvendige undersøkelser av deg; AMK 113, Legevakt 116 117 eller Giftinformasjonen 22 59 13 00.