Funnet urinprøveboks med en hvit og blank væske

Hei!
Jeg fant en urinprøvboks med en hvit og blank væske. Den var nesten tom så jeg tok den siste dråpen oppi en annen beholder og la urinprøveboksen tilbake. Jeg har grunn til å tro at dette enten er sovemedisin eller noe narkotika. Jeg har også tatt litt av en bailys oppi en annen beholder for jeg tror det er noe oppi denne også. Er det noe mulighet til å sjekke hva disse inneholder?

Kvinne, 43 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Du skriver ganske kort om situasjonen du er i, og hvorfor du mistenker bruk av sovemedisin eller narkotika. I prinsippet kan alle slags stoffer analyseres, men det er ofte kostbart å utføre, og stort sett testes bare ting som er beslaglagt av politi/toll osv.
Er du bekymret for at en person du kjenner bruker narkotiske stoffer eller andre medikamenter, er det kanskje bedre at du tar en prat med vedkommende, enn at du sender det til analyse for å sjekke hva det inneholder.