Hvor mange piller skal til før det er livstruende?

Hei! Jeg er en jente på 18 år som nettop har fått hjertet knust. Jeg tror ikke jeg klarer å leve uten han, han har vært en stor del av livet mitt i ett par år. Er det smertefullt å ta overdose av Paracet, Ibux eller sovetabletter? Og eventuelt hvor mange må til?

Kvinne, 18 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Vi forstår at du har det veldig vanskelig. Det er ikke lett å leve med et knust hjerte. Men vi gir ikke denne typen veiledning. Dersom du spiser en masse Paracet, Ibux o.l. piller, vil du få meget vondt og du risikerer store, uopprettelige skader på indre organer. Sovetabletter varierer etter type, og det kan også gi store skader å spise mange av dem. Vi ville heller råde deg til å snakke med noen gode venninner eller andre; helsesøster f.eks. om hvordan du har det. Dersom du spiser mange tabletter vil du ganske sikkert angre veldig på det etterpå.