Avhengig av Imovane; spiser de på dagen også og vil ut av det

Dette svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lov- og regelverk kan ha skjedd siden publisering.

Er avhengig av Imovane. Spiser de på dagen også. Har prøvd og slutte uten hell. Hva kan jeg gjøre?

Kvinne, 52 år fra


RUStelefonen svarer:

Den beste måten å slutte med slike medikamenter er å trappe ned. Du sier ikke hvor mye du bruker, men det er viktig å trappe sakte men sikkert ned. Jo lengre tid du bruker på nedtrapping, jo mindre abstinenser vil du oppleve. Snakk evt. med legen din om å sette opp en plan for å trappe ned. Finn også noen du kan snakke med mens du trapper ned som kan støtte og motivere deg til å klare det.

Var du fornøyd med svaret? Gi oss tilbakemelding her!

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.  

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.  

fant du ikke det du lette etter?

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.