Anti-kvalme medisin for behandling av kvalme ved overdosering av Amfetamin?

God aften.. :-]
Har par spm., og mens det mulig kan være semi-relatert, eller ei, og samtidig lufte tanker og enkel informasjon on meg selv. Alle tilbakemeldinger av alle slag settes pris på; og fyr gjerne løs, om ser det passende slik. Jeg er (iflg. egen mening ihvertfall..haha;) ikke lett å fornærme, og generelt en veldig positiv og glad person til vanlig også.. (- vel, det gjelder så lenge jeg har «greier» iaffal.. heh..heh…! :x), og gir det ofte mye ettertanke.
Par små detaljer til om min situasjon som kanskje er relativt uvanlig og mulig av noe interesse eller på noe vis forklarende, kanskje, om ikke for å svare nedenforstående spm.. mulig interessant for tilfeldige lesere her uansett, og! 🙂
— Jeg har siden ca. alder av 16, kort tid etter start på VGS (hvor jeg hoppet av løpet), levd ganske isolert;for d meste med data’n, og uten å overdrive ofte måneder uten å se andre utenfor huset, eller selv dagslys.. Har aldri vært i kontakt med NAV, ei heller noen gang hatt noen jobb eller slikt. Såvidt sett fastlegen min..en gang, tror jeg..
— usikker på om jeg kan ha sosial angst eller slikt.. vet ikke! Har lyst til å være ærlig med legen og prøve søke hjelp der f.eks.,men redd for konsekvenser mtp. lovbruddene relatert til mine daglie gjøremål som jeg vil gi noe info om nedenfor via spørsmål rundt bruk.
Jeg pleide i mange år å røyke (innhalere damp/gass, heller->) av D-isomer Metamfetamin HCL. Politiet gjorde livet vanskelig med trakassering osv.,i tillegg til hva jeg mener er kraftig overtramp i form av upassende grad av overvåkning og kontroll.Det ble bestilt på nettet;rent høy-kvalitets stoff jeg alltid visste hva å forvente fra. Etter lovens lange arm skapte problemer for meg; som jeg var ærlig om i avhør,har jeg ila. siste 1+ år nå jevnlig (1-3ggr./uka) isteden gått på gata i Oslo og tatt til takke med den langt dårligere amfetaminen som finnes her til lands, ispedd Heroin of Benzo’er nå og da.
Første spm. gjelder medisinering ved bevisst overdosering av Amfetamin-sulfat.
– Kan jeg bruke 1ste-generasjons anti-hitstaminer for å motvirke kvalme/oppkast lignende hva som er vanlig ved bruk av Heroin? Dessverre er anti-histam. ganske dyre.. Jernbanetorget’s apotek tar en hundrings for 10> stk… 2-3 om gangen og kjøp av H isteden er mer fristende,vanligvis..
Forresten, jeg «overdoserer» kun pga. ønske om å oppnå maksimal effect mulig av amfetamin-sulfat,dette også etter å ha forsikret om at jeg har relativt bra greier/kvalitet — i savn av D-Metamf. HCL. (inhalert) — dessverre kan ikke rusen måle seg, fortsatt, selv ikke ved injisering. Nå sparer det mye $ så noe jeg har fortsatt med anyway… for nå og litt(?) videre iaffal..
Hvis relevant og noe interessant i denne sammenheng kan jeg også legge til at jeg har vært ruset det meste av livet, og så å si så langt tilbake i barndommer som jeg kan huske, også.
Har ingen gode ‘grunner’ slik mange andre visstnok ‘unnskylder’ slik..øhh.., «tvilsom livsstil» (ex misbruk, narkomane i nærmiljøet osv.). Mulig jeg bare er dum, lat, evt. kjeder meg for mye til å la være… vet ikke.
Planer om f.eks skaffe jobb, starte trening, få kjæreste, jobb-søking, oppsøke lege & Nav osv. er ting som….. som det meste annet i livet mitt, dessverre, tydeligvis er noe som blir utsatt utover i uendeligheten.. så langt, ihvertfall.
Vanskelig å se for meg å noen gang leve «vanlig liv».
Jeg vet ikke.. Burde nok slutte her, redd for å gli over i negative tanker og potensielt påvirker andre mer eller mindre, eller uansett ha lite positivt å legge til videre.
Usikker på om er verdt noe svar eller kommentar,ei heller om jeg kommer til å lete etter evt. respons heller, men.. følte for å kaste det ut der.. nok mye takket være min ofte mye varierende dags-form (idag bare Amf. (IV), benzoer (20mg Diazepam & 4mg Clonazepam), samt par trekk av Heroin fra folie.. lite rus,mulig noe sløsing doser så lavt nå,men..har på feelingen det gir en liten forbedring i humør uansett..klarer sjeldent å la noe ligge særlig lenge anyway!:)
-ikke bekymre for mye for min del,tho.. er så mange andre langt verre utsatte der ute, og utallige hjemløse i lignende situasjoner osv.. Jeg er veldig heldig, og mulig noe bortskjemt t.o.m., også, tross alt. Hvis noen vil bidra med noe så gi til Sykepleie på hjul, FHN, Erowid, Bluelight, Drugs-forum.com o.l.–disse har garantert spart meg og mange andre mye helse,og er alle frivillige og uavhengige; for det meste brukere selv– langt bedre rus-kultur online som der enn noe sted ellers eksempel rundt Brugata i Oslo.. huff! 🙂
Takk.
Ha en god dag alle sammen=)

Mann, 30 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Du spør om du kan bruke førstegenerasjons antihistamin mot kvalme ved heroinbruk. På apoteket får man kjøpt slike reisesyketabletter uten resept. Det er så vidt vi ser ingen fare rent farmakologisk å bruke disse når du har røkt heroin, men feks. Postafen er ment for å forebygge reisesyke, og ikke som kombinasjonspreparat mot bivirkninger. Det skal også sies at man kan oppleve bivirkninger med slike preparater i form av svekket reaksjonsevne og tretthet.
Du skriver at du overdoserer bevisst med gateamfetamin for å kompensere for metamfetamin. Dette ønsker vi å advare deg mot å gjøre. Uren amfetamin er svært skadelig for kroppen og er i utgangspunktet tungt belastende blant annet for hjertet. Hjerteproblemer er svært vanlig blant tunge amfetaminbrukere.