Blir aldri ren på benzo :(

Hei!
Jeg skal ta rusprøver neste uke (urin), og har fortsatt benzo i systemet, selv om det er 6, snart 7 uker siden jeg tok noen blåvalium og xanor.
Har dette med forbrenning å gjøre, og hva er galt? På de fleste nettsider står det opptil 4 uker i urin. Blitt kronisk rusa jeg da eller?:p

Kvinne, 32 år fra Sør-Trøndelag
RUStelefonen svarer:
Det er sjeldent at disse virkestoffene sitter så lenge som 6-7 uker. Det kan ha med din metabolisme å gjøre. Gjerne i kombinasjon med høye inntak over tid. Dersom du, slik du antyder, har tatt «noen blåvalium og xanor» for 6-7 uker siden, høres det enda mer merkelig ut. Vi vil anbefale deg å ta flere tester på ulike tider av døgnet for å se om de f.eks. er positive om morgenen men negative om kvelden, og/eller ta spesifikke tester for å se både hva du har i kroppen og hvor mye.