Stilnoct, graviditet

Kan en halv tablet i uke 38 skade fostre? Sliter sånn med og sove, å lurer på om jeg den ene gangen kan ta en halv stilnoc? Er så slitn å klar. Går på veggen utn søv.. :/

RUStelefonen svarer:
I pakningsvedlegget til Stilnoct står det blant annet:
De farmakologiske egenskapene til zolpidem tilsier at tilførsel i siste del av svangerskapet eller ved fødsel kan fremkalle hypotoni (lavt blodtrykk), hypotermi (lav kroppstemperatur) og åndedrettsbesvær hos det nyfødte barnet.
Vi kan med andre ord ikke si helt sikkert at det ikke har noen betydning om du tar en halv Stilnoct, men det er snakk om en så liten dose at vi tenker det bør gå bra. Snakk gjerne med lege eller farmasøyt på apoteket hvis du vil være sikker.