Har sluttet med narkotika men ting er bare blitt verre!!!!

Hei hei XXX heter jeg. Veit ikke hvor mye Info jeg tør å legge ut her men kan jeg gir mere fra meg vist det er mulig for å få hjelp.. er helt (naken)uviten) på dette å har ikke lege en gang for har aldri vert syk. Eller ærlig redd for å gåmtil,legen for å kjekke meg.. jeg har vert rus fri i 6månter. Uten om å røyke. Har gjort det i 10 år har aldri hatt et problem med det Pia selvmedisinering mot ADHD var utredet allerede i 7 års alderen.. gått påmrital in conserta selvom jeg droppa mye av dem Pga jeg likte ikke effekten det hadde på meg å slutte helt som 16 åring.. jeg tror jegblider av noe som heter posttraumatisk stress har ikke sovet ordentlig på 28 dager gråter å ler samtidig å er rett å slett vanskelig å samle tanker i det hele tatt.. har ikke lege å dele med dette fordi min lege har jeg null forhold til å er alt for gammeldags å vi er uenig på alt.. jeg er for naturmedisin av alt mulig slag inkludert da antibiotika som alle bruker.. jeg lurer på kan dere kanskje veilede meg fram til mitt mål å finne en lege jeg kan stole på ha en bra dialog med har vert å fått masse råd . Men kommer ingen vei.. jeg er en selvstendig singel mann jobber selvstendig å stresser 12-16 timer i døgnet derfor har jeg en liten anelse om at det kan vere postramatiskstress. For før brukte jeg dopmfor å komme meg i fockus å orke å jobbe så mye som jeg gjorde..håper jeg får svar veit ikke hva jeg skal gjøre å dette går snart ikke mere.. sliter med alt siden kroppen min får slappet av men hode snurre hele tiden å har kanskje 1000 tanker på en gang uten å kunne fastsette en av dem 🙁 mvh XXX takk på forhand
(teksten er anonymisert. red.)

Mann, 29 år fra Østfold
RUStelefonen svarer:
Vi synes det er godt gjort at du har holdt deg rusfri i 6 måneder, bra innsats!
Du skriver at du sover dårlig og stresser mye, og lurer på om du kan ha posttraumatisk stresslidelse (PTS). Nå er det ikke sånn at PTS utvikles av å stresse mye, PTS er en psykisk helsetilstand som utløses av en traumatisk hendelse du enten har opplevd selv eller har vært vitne til.
Men uavhengig av PTS, du har det ikke så godt nå, og du ønsker hjelp.
Du skriver at du ikke vil snakke med legen din, og lurer på om vi kan veilede deg i valg av ny lege. Det kan vi dessverre ikke, vi har ingen oversikt over forskjellige leger. Men på helsenorge kan du finne oversikt over ledige fastleger, og du kan lese om hvordan du skal gå frem for å bytte.
Selv om vi ikke kan hjelpe deg med å finne lege vil vi oppfordre deg til å forsøke å finne en selv, og å bestille timer der. Kanskje kan du få hjelp med det som plager deg, og hvis det er ADHD symptomer som gjør hverdagen din plagsom kan det være at du kan få det bedre tilpasset medisinering.
Lykke til!