Ruspropgandatelefonen!

Er denne siden bare en idiotisk, politisk propagandaside som ikke evner å informere om noe ting som helst når det kommer udokumenterte påstander om rusmisbruk fra det offentlige? Og som selv etter langvarig dokumentasjon ikke evner å svare på hvor og hvem en kan innklage det offentlige for grov maktmisbruk i førerkortsaker?

Mann, 54 år fra Vest-Agder
RUStelefonen svarer:
Dette er ikke en politisk tjeneste. Vi informerer om rusmidler og hjelpetiltak. Vi har svart utfyllende på din foregående henvendelse. Som det fremgår av informasjonen på våre nettsider kan det dessverre i perioder med mye pågang ta opptil 7 dager før svaret publiseres. Hvis man trenger raskere svar fra oss, ring 08588 (man-søn kl. 11-19, tir-ons fra kl. 10) eller chat med oss (man-fre kl. 11-17, tir-ons fra kl. 10).
Dersom du har dokumentasjon på avhold vil vi anbefale deg å legge den frem for de i foregående svar omtalte myndigheter. Det er mer enn sannsynlig at beskyldninger og utskjelling i kommunikasjon med offentlige instanser reduserer mulighetene for å bli hørt – og for at eventuelle klager blir tatt til etterretning. Det ansporer, for å si det forsiktig, neppe til velvillighet fra overarbeidede saksbehandlere.
Vi ønsker deg all mulig lykke på veien!