Jeg bryr meg ikke

Jeg bor på rus kollektiv ved stavanfer, har bodd her 2 måneder og før det akutt instutisjon 2 måneder og jeg skal bo jer 8 måneder til og nå gidder jeg ikke lenger ass, synes egentlige det er jævlig fucka og skrive sånne ting her men jet kjede meg, men jeg skal rømme imorra tidlig, har ikke no og si hva du/dere sier uannsett, gjør det uannsett haha, men nå har 4 stk rømt og jeg tar båten kl 7 om morgen, så skal jeg drikke, røyke, poppe piller, Snorte amfetamin, ta mdma, lurte bare på hva dere syntes hadde vært smart, jeg drar jo tilbake om sånn 2 uker tenker jeg, trenger bare en pause, men ja hva synes dere er smart? Vet hva dere skal si uannsett så vet ikke hvorfor jeg spør engang, men jeg bryr meg ikke

Mann, 17 år fra Vestfold
RUStelefonen svarer:
Det virker ikke som du trives så godt på den institusjonen du er på, og det er jo synd. Du har bestemt deg for å rømme og ruse deg, og du spør om hva vi synes er smart.
Vi kan ikke vite akkurat hva som er smartest å gjøre for deg, det kommer jo helt an på sammenhengen du ønsker å være smart i. Smart med tanke på helse? Velvære? Rykte? Konsekvenser? Fremtid? Venner?
Rent generelt vil vi si at det er smart å alltid tenke to ganger før store beslutninger fattes, og at det er usmart å ukritisk blande rusmidler. Les gjerne mer om ulike blandinger på sidene våre.
Du er velkommen til å ta kontakt med oss igjen, uansett hva du velger å gjøre. Det er du som velger.