Overdose

Snakket med en vennine tidligere der hu har tanker om å ta 20 circadin (2mg) å 1 kanskje 2 pakker Paracet.. har ikke forlat hun etter hun sa det men hva skjer om hun gjør det???

Kvinne, 16 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Vi gjør oppmerksom på at vi ikke er en akutt tjeneste. Ved spørsmål om overdose må du ringe AMK 113 eller Giftinformasjonen 22 59 13 00. Håper venninnen din bestemmer seg for ikke å ta så mye piller. Hvis hun har tatt det bør hun komme seg til legevakten eller sykehuset, da store mengder Paracet er svært farlig.
Symptomene ved forgiftning av Paracet kan komme over en dag etter inntak, så om hun har tatt det og ikke har fått hjelp enda, må hun få det nå. Om hun ikke selv vil ringe legevakt/ambulanse, kan du gjøre det, eller be hennes/dine foreldre eller lignende om å gjøre det.