Funnet en pose med piller

Hei!
Jeg har funnet en pose med piller i min samboers arbeidsbukse. Pillene går lett i oppløsning så det er litt pulver i bunn av posen. De er litt mindre enn en Ibux med en delestrek. Ingen skrift. Noen tanker på hvordan piller dette kan være?

Kvinne, 29 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Det er vanskelig å bedømme hvilken type piller det er. Du beskriver ikke hvilken farge de har, om de er runde eller avlange. Noen piller har et nummer inngravert slik at de kan identifiseres. De fleste illegale piller som konfiskeres i Norge er beroligende (benzodiazepin), smertestillende (opiater/opioider) eller sentralstimulerende (oppkvikkende). Uansett er de alle vanedannende og ulovelig å bruke og besitte.
Vi foreslår at du søker på Felleskatalogens identifikasjonssøk; her kan du fylle inn informasjon om tabletten du har funnet, og deretter kunne sammenligne tabletten med bilder av lignende tabletter. Dersom du ikke får noen treff i dette registeret, kan det hende at tablettene ikke har markedsføringstillatelse i Norge. Du kan jo i så fall ta et bilde av pillene med mobilen din og sende det inn til et forum. Det mest sikre svaret vil du kanskje likevel få om du konfronterer han på en direkte og lite intimiderende måte.