Anonym spørreundersøkelse

Svar på spørsmål om din rusmiddelbruk, og bli med på å forme fremtidens rusmiddelpolitikk!

Anonym undersøkelse

Svar på spørsmål om din rusmiddelbruk, og bli med på å forme fremtidens rusmiddelpolitikk!

ADHD

Dette svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lov- og regelverk kan ha skjedd siden publisering.

kan man dø av overdose av ADHD medisin?

Kvinne, 14 år fra Sør-Trøndelag


RUStelefonen svarer:

Det er sjelden noen dør av ADHD-medisin, men det har skjedd, særlig hos folk med hjerteproblemer og der folk har tatt veldig store doser. De fleste overdoser fører likevel oftest til intenst ubehag på grunn av bivirkningene. Ved overdose må pasienten på sykehus for akutt behandling. ADHD-medisin skal alltid brukes i samråd med lege.

Vi lurer litt på hvorfor du spør om dette. Hvis du tenker på å ta livet ditt håper vi du tar mot til deg og snakker med en voksen om det. Du kan for eksempel ringe anonymt til oss i Rustelefonen08588 eller ringe til Korspåhalsen800 333 21.

Var du fornøyd med svaret? Gi oss tilbakemelding her!

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.  

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.  

fant du ikke det du lette etter?

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.