RUS, hva gjør jeg??

Hva gjør jeg?? Min nabo tar narkotika daglig, det er tydelig på han og man hører ganske tydelig når han kommer. Hva faen gjør jeg, han er bevæpnet??

Mann, 24 år fra Østfold
RUStelefonen svarer:
Det er ikke slik at dersom noen begynner med narkotika så kommer aggresjon med på kjøpet. Mennesker som bruker narkotika er like forskjellige som mennesker som ikke bruker; noen er greie, noen er sinte, noen er umoralske, noen er moralske, noen er farlige og noen er bare snille osv.
Hvis du opplever at naboen din er truende på noen måte, eller vet at han er bevæpnet, kan det være greit å ta en prat med politiet. Men det at han bruker narkotika gjør han ikke automatisk til et farlig menneske.