ingeniør

Akutt smerter med bet tannkjøtt/tanna – hvor mye paracet kan jeg ta i ettermiddag/natt etter å å tatt 3 tab med 25 mg voltarol igjennom dagen i dag- tannlegen i morgen. 🙁

Kvinne, 53 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Vi vil gjøre oppmerksom på at dette ikke er en akuttjeneste – det kan ta opptil en uke å få svar via vår spørsmål og svar-tjeneste. Ved behov for raskt svar, ta kontakt på vår telefon eller chat.
Så til spørsmålet ditt. Vi er ikke kjent med at det skal finnes noen betydelige kryssreaksjoner mellom Voltarol og Paracet – såfremt du ikke lider av en nedsatt leverfunksjon eller andre leversykdommer. Du kan lese om anbefalt dosering av Paracet i lenken fra Felleskatalogen. For øvrig er dette et spørsmål vi råder deg til å ta med legen som skriver ut medisinene dine.