hasjolje

hei. var på fest med noen kamerater og. har inntatt flytendet hasjolje skal ta en urin test i morgen og det er cirka 2 uker siden jeg gjordet. før dette var det vel 3 til 4 måndter siden jeg siste røyka meg en joint. vil det påvises thc i min urin på prøven?
Mann, 32 år fra

RUStelefonen svarer:
Hvorvidt du vil teste positivt på en urinprøve ca. to uker etter inntak av hasjolje kommer an på hvor mye THC som var i denne oljen, og hvor mye du fikk i deg av denne oljen. Likevel er det sjeldent at et engangsinntak vil kunne avdekkes med urinprøver etter to uker, selv om du har fått i deg mye THC da dette skjedde. Vi tør altså ikke gi noen sikre garantier her, men det er i det minste en viss sjanse for at du ikke vil teste positivt på denne prøven.