Sarotex og sovemedisin

Æ har ilang tid slette med angst og sovinga e elendig. Brukte sarotex lenge. og nå sovemedisin. Men i kveld tok æ begge. Går det bra vist man gjør det av og til ??

Kvinne, 40 år fra Finnmark
RUStelefonen svarer:
Det er vanskelig for oss å svare på om det går bra da vi ikke vet hva slags sovemedisin du har tatt. Denne typen medikamenter er ikke veldig fysisk skadelige, men de kan være svært avhengighetsskapende. Generelt skal man være forsiktig med å blande ulike medikamenter, og forsikre seg med lege om at dette er mulig. Hvis av og til er en sjelden gang, går det nok bra, men vi anbefaler uansett at du snakker med legen din om dette dersom du er usikker.