svette

Heisann! Har nylig sluttet med cannabis, men har i etterkant kjent noen abstinenser. Har vært veldig plaget med anal svette, noe som har vært veldig upraktisk i hverdagen. Er dette normalt?
Sendt fra iOS-applikasjonen

Mann, 22 år fra Troms
RUStelefonen svarer:
Det er ikke uvanlig å bli plaget med svette når man slutter å bruke cannabis.  Vanlige symptomer i de første to ukene er søvnforstyrrelser, kald og varm svetting, økt drømmeaktivitet, muskelverk, hodepine, snue, dårlig mage, irritasjon og negative følelser. Plagene vil normalt bli mildere etterhvert som dagene går.
Det er nok ikke så veldig mye å gjøre med disse plagene. Noen sier at akupunktur kan hjelpe. Retretten i Oslo har informasjon om akupunktur. Ellers anbefaler vi å forsøke å hvile, gjøre ting du liker å gjøre, og å forsøke å få i deg nok å drikke og spise.
Når man er i en slutte-periode, er det generelt veldig viktig å være obs på hva som kan skje med deg og hva slags komplikasjoner man kan forvente. Dette for nettopp å hindre tilbakefall. Er man klar over at det går over og blir bedre, er det lettere å holde ut. Vi anbefaler deg å ta en titt på hasjguiden. Der får du god informasjon om hva man kan vente seg når man slutter med hasj.