Psykose?

Var påseilt og hadde fryktelig vondt i beina. Har Parkinsons sykdom og mediseres med Sinemet og aldepryl. I tillegg kommer medisin for å forebygge nerver angst og depresjon.Flerav medisinene er ment for epilepsi.I tillegg kommer sertralin og buspirone pluss 45g sobril for dagen. Jeg har
altså parkinson og mye annet. Mot fotsmertene hev jeg i kraft av dårlig dømmekraft og smerter i meg 7 tramadol. Snart begynte jeg å miste evnen til å skille fantasi, drømmer og virkelighet. Det fikk forferdelige følger. på hotellet hørte jeg kjente stemmer og fikk paranoia. Jeg hadde gått rundt og banket på dørene til andre hotellgjester, og var nede i resepsjonen og ga dem en beskrivelse. Men nei, de hadde ikke registrert noen.Så hørte jeg stemmene deres helt klart fra ymse rom. Banket på og flere ble fly forbannet.Men igjen….var det en psykotisk opplevelse? Jeg sa forferdelige ting til sønnene mine, eller gjorde jeg det? Så gikk alt i svart og erindrer ikke mere. Nå klarer jeg ikke å snakke med mine voksne sønner om dette, for jeg vet ikke hva som er virkelighet eller drøm. Har aldri opplevd maken før. Kan svaret ligge i overdose?

, 57 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Vi har dessverre ikke mulighet til å svare direkte på mail.
Vi er ikke helsepersonell og kan ikke diagnostisere deg eller uttale oss om psykoser. Vi vil på generelt grunnlag tro at din reaksjon og dine opplevelser har sammenheng med blanding av mer eller mindre rusgivende medikamenter i store doser, noe som kan gi det vi kaller paradoksaleffekter (at dempende stoffer virker motsatt av det de egentlig skal).  Vi forstår at dette var en ekkel opplevelse for deg, og at du er bekymret. Vi foreslår at du snakker med legen din om dette.