Molly

Hei!
Kunne dere gitt noen tips for tryggere opplevelse når man for første gang skal ta Molly/MDMA? Hvor mye vann burde man drikke underveis? Og hva er virkningene og symptomene på det?

Kvinne, 16 år fra Vest-Agder
RUStelefonen svarer:
Viser til samtale med en av våre veiledere.
Du kan lese om virkninger/bivirkninger samt forsiktighetsregler på våre faktasider om MDMA (se menyen til høyre for utfyllende informasjon). Dersom du spør på vegne av deg selv (eller noen jevnaldrende), bør du utsette disse planene noen år, og på det tidspunktet spørre deg selv om du fremdeles er nysgjerrig på å prøve MDMA. Grunnen til at vi sier dette er fordi ungdom fremdeles er i utvikling, både fysisk og psykisk, og er derfor også mer sårbare for potensielle konsekvenser ved bruk av rusmidler, inkludert MDMA. Dette er et stoff som krever en høy psykisk og følelsesmessig stabilitet, noe de fleste oppnår litt senere i livet. Det viktigste er uansett at du er forsiktig, tar vare på deg selv, og at du ikke lar deg presse til noe dersom du ikke egentlig vil.