Kva er kokain?

Hei.
me har eit rusprosjekt på skulen og me undrar på kva kokain egentleg er? me har lest oss opp på det meiste men om deka har noko meir å tilføye? som Kva som skjer med indre organ med bruk av kokain? og kor mykje blir rekna som overdose?
Takk på førehand

Kvinne, 15 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Det er vanskelig å vite hva vi kan tilføye når vi ikke vet hva dere har lest, men du finner all informasjon vi har om kokain på våre faktasider om kokain. Her står det bl.a. beskrevet hva kokain er, hva det lages av, og hvilke fysiske og psykiske virkninger og bivirkninger kokain kan ha (se menyen på høyre side). Når det gjelder overdose er dette avhengig av brukerens toleranse, helse, hvordan stoffet inntas samt stoffets renhet – vi kan derfor ikke gi dere noen konkrete tall dessverre, men dere kan lese mer om hvordan dette fungerer i linken vi sendte. Se også dette (arkiverte) faktaarket om kokain fra Folkehelseinstituttet.
Lykke til med oppgaven!