Jeg har tatt 5 paracet og jeg er ikke helt i form

Jeg har tatt 5 paraceter i et døgn og jeg er ikke helt iform endå, jeg har drukket masse vann og jeg blir alltid sliten.
Mann, 15 år fra

RUStelefonen svarer:
Vi er ikke helt sikre på om vi forstår spørsmålet ditt. For mye paracetamol gir deg ingen rusvirkning, men kan være skadelig for kroppen din, slik at vi anbefaler deg å ikke ta mer enn anbefalt døgndose (1-2 tabletter à 500 mg eller 1/2-1 tablett à 1 gram 3 ganger i døgnet), om du er i behov av smertestillende. I felleskatalogen kan du lese mer om paracet.
Hvis det er slik at du føler deg i fysisk dårlig form, anbefaler vi deg å ta kontakt med legen, evt dine foreldre.
Du er velkommen til å skrive inn til oss igjen, gjerne med et tydeligere spørsmål.