Hasj og speed i kroppen – hvor lenge

Hei, Prøvdte Hasj 06.12.16 og har etter det brukt det jevnlig pga mye faenskap over alt, prøvdte også speed for noen dager siden og har planer om å bli 100% rusfri ( var helt jævligt) men tingen er at for 7dager siden kritet jeg en plate(100g) av en verdi på 10000kr og det går enormt med rykter om hasjbruk med meg osv så er stresser utrolig mye.
Hvor lenge kan dette vær i kroppen i alle slags former i tillfellet jeg blir testet og tips til å få vekk platen har 70ish g igjen… stressers som faen.
Mvh nervøs tenåring

Mann, 16 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Vi kan nok ikke gi deg tips på hvordan du skal bli kvitt resten av platen, det er utenfor det vi kan gi råd om.
Når det gjelder hvor lenge man kan spore hasj og amfetamin i kroppen, antar vi at du mener i form av rustesting. Det er vanligst å teste urinen ved rusmiddeltesting. Hasj kan spores i 1-6 uker etter siste inntak, avhengig av hvor mye og hvor lenge du har brukt det. Speed (amfetamin) kan spores i opptil omkring 1 uke etter siste inntak. Når det gjelder blodprøver har rusmidler kort påvisningstid; henholdsvis maks 24 timer etter siste inntak av hasj og omkring det samme ved inntak av amfetamin (kan spores noe lengre og opp til 2 døgn).
Det er fint du har bestemt deg for å slutte, vi ønsker deg all lykke til fremover. Om du trenger noen å snakke med, er du velkommen til å kontakte oss for å snakke eller få tips til hvor du kan ta kontakt for å få hjelp.