Vil slutte å røyge hasj

Hei. Jeg er en tidligere pillemisbruker som røyker enda hasj. Hasj er en ting jeg har lyst til å slutte med, da jeg føler meg «stuck» i livet. Jeg er i jobb og vil prøve å ta førerkortet, trener og er sosial med venner i fritiden.
Jeg lurer derfor på om det er et behandlingssted i Stavanger der du ikke trenger å bo, men blir fulgt opp og har kurs eller lignende. Dette er fordi jeg trenger hjelp til å slutte med å røyke hasj, noen som motiverer. Er en vell fungerende mann i det daglige og vil beholde jobb.
Sendt fra iOS-applikasjonen

Mann, 22 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Så flott at du har klart å slutte med piller, og gratulerer med valget om å slutte med hasj. Når det gjelder behandling/hjelp uten å måtte legges inn, finnes det noen muligheter.
Den ene muligheten er å kontakte legen din og be hen søke deg inn på behandling på ruspoliklinikk. I Stavanger har Rogaland A-senter et slikt tilbud, noe du kan lese mer om i deres informasjonshefte (side 7).
Den andre muligheten er å kontakte K46. Dette er en oppfølging og veiledningstjeneste for unge ( 16 – 25 år ) som har eller er iferd med å utvikle et rusproblem. Du kan komme i kontakt med de ved å ringe: 51913890, Tirsd, Onsd, Torsd 08:30 – 20:00 // Mand og Fred 08:30 – 15:30.
Eller du kan kontakte Uteseksjonen i Stavanger. Uteseksjonen er et frivillig hjelpetilbud til ungdom mellom 12 og 25 år og deres foreldre som bor eller oppholder seg i Stavanger. Du kan eventuelt høre med de om de har tilbud for hasjavvenningsprogram.
Ellers oppfordrer vi deg til å anvende HAP-appen, den kan også være god støtte.
Lykke til!