Overdosering og medikamenter.

Hei!
Jeg sliten med endel diagnoser og depresjon. Nå er jeg fryktelig lei, og går egentlig bare å venter på døden. Jeg sier til meg selv, hvorfor bare ikke gjøre det nå. Også må jeg tenke en god del før jeg klarer å legge det fra meg. Jeg har vært rusmisbruker før, ganske lang periode. Jeg har fått utskrevet Quetapin Sandoz, men de blir jeg bare merkelig av. Hjemme har jeg vallergan og imovane som jeg tok litt isammen nå ikveld for å roe ned tankegangen. Hjelper ikke det har jeg remeron og muligens noe fra bak i tiden.(rivotril).
Kan man dø av overdose på en del tabletter? Jeg tok overdose på Paracet en gang og rivotril. Da hadde jeg virkelig engleflaks.
Nå er tiden frykter, og jeg vil bare få slippe. Går ikke en time uten tanken, så nå må jeg snart bort. Kanskje ikke før nyåret, men det får tiden vise.

, 21 år fra Østfold
RUStelefonen svarer:
Det er leit å høre at du har det vanskelig, men vi gir ikke den typen råd om bruk av medisiner. Be om ekstra god tid hos legen neste gang du er der slik at legen virkelig forstår hvordan du har det. Hvis du sliter med mye tanker og bekymringer er det kanskje lurt å få en profesjonell å snakke med. Hvis du ikke har fått tilbud om det vil kanskje samtale på DPS eller en psykolog være nyttig for deg. Eventuelt er det legen din som søker deg inn til ulike tilbud innenfor spesialisthelsetjenesten.