Min datter

Er ruset på kokain…og ambulanse har vært her… det går opp et lys for meg og de andre at hun har ruset seg ihverfall 1 1/2 år… jeg aner ikke hvordan jeg skal håndtere dette? Jeg er sint og sviktet… hvor får hun hjelp? Hun er faktisk 23 år…
Kvinne, 44 år fra

RUStelefonen svarer:
Vi har god forståelse for at en slik oppdagelse er et sjokk for deg som mor. Når du får kontakt med datteren din igjen får du ta en prat med henne om det som bekymrer deg, og hva dere kan gjøre. Kanskje vil denne guiden til foreldre være til hjelp for deg. Forhåpentligvis har hun et ønske om forandring, og særlig hvis det har vært en dramatisk hendelse. Hvis hun trenger hjelp eller behandling kan hun ta kontakt med fastlege eller NAV som kan henvise henne til den type behandling som hun trenger. Har du eller hun spørsmål, eller trenger mer utdypende råd i situasjonen, ta gjerne kontakt med oss på telefon 08588. Vi er åpne mellom 11-19 hver dag (stengt nyttårshelgen).