hjelp

hei! jeg røyka hasj i går for første gang… Jeg kan ikke huske så veldig mye og er redd for at jeg ligger på sykehuset å egt er død, føler at jeg lever i en drøm som jeg aldri våkner fra. det er nå 24 timer siden jeg røyka det…

Mann, 15 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Viser til chat. Det er ikke uvanlig å få rare eller uvanlige tanker av å røyke hasj. På chatten fortalte du at du røyket ganske mye, noe som også kan være årsaken til at du fikk slike tanker. Tankene går vanligvis over etter at rusen er borte, men man kan oppleve å få tankene tilbake om man tenker på det eller angrer og får angst av å ha røyket. Du hadde snakket med dine foreldre om dette, og det er bra. Om du ikke blir bedre i løpet av kort tid, snakk mer med foreldrene dine og forklar til dem hvordan du føler. Det kan hjelpe å få støtte og omsorg og å ikke være alene. Du kan også ta en tur til legen om det vil gjøre deg mindre redd.