Jeg er ganske sikker på at eg ble dopet! jeg har ingen minne fra kvelden da eg var ute og drakk 4 øl og det er ingen som viste hvor eg var i 4 timer. jeg har blå merker over hele kroppen også intime steder, jeg har ikke aning om de har skjedd noe med meg de timene jeg ikke husker, eller hvem jeg har vært med, jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem med de heller! Siden de er ingen som har sett meg de timene eg var borte eller ingen som vet hvem jeg var med! Jeg våkent med toppen feil veg så er ganske sikker på at den har vært av på ett punkt, hvordan kan jeg vite om eg ble voldtatt vist jeg ikke husker de?

Kvinne, 20 år fra Sogn og Fjordane
RUStelefonen svarer
Det høres ut som en vond opplevelse det som skjedde den kvelden. Vi vet ikke hvor lenge det er siden, men i slike tilfeller bør du kontakte legevakten så raskt som mulig. Mange narkotiske stoffer som brukes med formål om å dope ned mennesker er flyktige, og vil gå raskt ut av urin og blod. Kontakter du legevakten med mistanke om voldtekt vil en gynekologisk undersøkelse vise seksuell aktivitet, og kan også bidra til å sikre spor. Uansett synes vi du bør ta kontakt med legevakten eller fastlegen din nå. Det kan kjennes godt å fortelle om hendelsen til en profesjonell, og også bli undersøkt for eventuelle seksuelt overførbare sykdommer.