Circadin og hasj

Lurer på hva som skjer hvis jeg bruker Circadin (sovepiller eller noe lignende) og røyker hasj kanskje en gang i uka? De pillene tar jeg før jeg legger meg hver dag.

Kvinne, 16 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Vi er ikke kjent med at det skal finnes noen betydelige interaksjoner mellom Circadin og cannabis. Men ettersom begge har en sløvende effekt på sentralnervesystemet (som igjen regulerer pustesenteret), anbefaler vi at du unngår å bruke dette samtidig. Med det mener vi at du ikke bør innta Circadin i kort tid etter at du har røkt hasj, eller at du ikke bør røyke hasj i kort tid etter at du inntar Circadin. Dersom du ønsker å røyke hasj, bør du altså gjøre dette i god tid før du inntar Circadin på kvelden, slik at du ikke lenger er påvirket av hasjen når du skal ta Circadin.