Min amfetaminbruk..innså i dag at jeg trenger hjelp!

Jeg har ruset meg på amfetamin/metamfetamin av og på i over et år…. mesteparten av denne tiden har det vært drøyt overdrevet bruk. Jeg roet ned litt for noen måneder siden..men i dag fikk kjæresten min meg til å innse at jeg har mistet all kontroll.. jeg trodde jeg kunne regulere det selv.. men nå er det blitt som en tvangshandling. Livet mitt gåt RETT NED og BRATT ned herfra..om jeg ikke tar grep… jeg vet ikke hva jeg skal gjøre… jeg er helt knust..og føler meg så jævlig maktesløs og liten.,.,og ubrukelig… jeg føler meg som søppel..klarer ikke mange flere slike dager nå… hva skal jeg gjøre..??

Kvinne, 23 år fra Troms
RUStelefonen svarer:
Det du skriver om er ikke uvanlig når du først har blitt avhengig av et narkotisk stoff. Avhengighet oppleves ofte som mangel på kontroll, en følelse av at det er narkotikaen som kontrollerer livet ditt, og ikke du. Det høres ut som du er i en vanskelig situasjon, og det vil sikkert være lurt om du får hjelp. Du bør derfor snarest kontakte fastlegen din, eller ruskonsulent på Nav for hjelp. Sammen kan dere finne et behandlingsopplegg som passer for deg. På hjemmesiden til Helse Norge finnes en oversikt over ulike behandlingstilbud i hele Norge. Du vil også bli prioritert fordi du er så ung som du er.