Abstinester av hasj

Hei
Jeg har røyka hasj siden jeg var 14 år gammel, Og har bestemt meg dor å slutte.
Jeg er inn i den 5 uka uten å røyke. Men sliter veldig med abstinenster. Kvalme. svimletokter svettetokter, dårlig med søvn. nervøsitet, ubehagelige rare følelser,, små svimmel om morgenen, angst , spesielt når jeg skal legge meg susing i hodet. jeg har også sluttet å røyke sigaretter. jeg har begynt å bli litt bedre. men lurer på hvor lenge er det det vil/kan holde på.
Mvh mann 56
Mann, 56 år fra

RUStelefonen svarer:
Abstinensreaksjonene du beskriver er forholdsvis vanlige etter lang tids cannabisbruk. De fleste når «toppen» av ubehag etter 2-3 uker uten cannabis. Så avtar gjerne ubehaget sakte men sikkert i noen uker til. De fleste opplever at det meste er borte etter 5-6 uker, men dette kan selvfølgelig variere noe fra person til person. Mange føler at avspenningsteknikker, massasje og/eller nadaakkupunktur kan være til god hjelp under abstinensfasen.
Les gjerne mer om å slutte med cannabis på våre sider «hjelp til å slutte med cannabis«.