Vondt i bryst etter Ecstasy(MDMA) og hasj

Hei gutt 17 , Jeg tok en halve pille ecstasy på forgje lørdag åg røyket hasj . Jeg har fått mye smerter i høyreside av brystet åg mye angst iforhold til det jeg kjenner smertene avogtil flytter seg til høyreside også. Jeg røyker daglig (tobakk)også men det jeg rett og slett lurer på er dette noe alvorlig eller bare muskelspenninger elns mye angst iforhold til dette :/

Mann, 17 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Vi gjør oppmerksom på at vi ikke er en akuttjeneste; det kan ta opp til flere dager å få svar via vår spørsmål og svar-tjeneste. Dersom du har behov for akutt hjelp må du kontakte helsepersonell; f.eks. fastlegen din, legevakt 116 117, eller ambulanse/AMK 113. Du kan også henvende deg til Giftinformasjonens døgnåpne telefon, 22 59 13 00.
Det er forholdsvis vanlig å oppleve ulike typer fysisk (og psykisk) ubehag etter bruk av Ecstasy/MDMA, og dette vil normalt gå over i løpet av noen få dager. Men symptomene du beskriver kan også skyldes andre faktorer – som f.eks. nettopp røyking eller muskelspenninger/-betennelser. Vi har ikke mulighet til å stille noen diagnose over nett – dette vil vi uansett ikke være kvalifisert til. Så, dersom du ikke føler deg bedre innen forholdsvis kort tid, anbefaler vi at du kontakter helsepersonell. Husk at disse har taushetsplikt, også hva gjelder bruk av illegale rusmidler.