Kan mann ta overdose på molly/extacy?

Hei. Har en skoleoppgave om narkotika, å jeg vil ta for meg extacy. Vet Dere om det er mulig å ta overdose av extacy? eller molly som noen kaller det? hvor mange piller å hva skjer ved en overdose isåfall? 🙂 Takk på forhånd.

Kvinne, 18 år fra Møre og Romsdal
RUStelefonen svarer:
Ja, det er fullt mulig å ta overdose på Ecstasy/MDMA. Hvor stor dose man tåler avhenger bl.a. av brukerens toleranse for stoffet, brukerens dagsform/helsetilstand og stoffets renhet. Du kan lese mer om dette på våre faktasider om Ecstasy/MDMA – se særlig avsnittene som heter «Virkninger og bivirkninger» og «Overdose», og der vil du finne utfyllende svar på det du spør om. Førstnevnte avsnitt opplyser bl.a. om hva som er en vanlig brukerdose – noe som betyr at risikoen for overdose vil øke dersom man inntar høyere doser enn dette.
Lykke til med oppgaven!