Følelse av rus

Hei, tok hasjbrownies for 4/5 dager siden. Har den siste tiden opplevd en følelse av å være stein/høy i noen timer av gangen på skolen, og hjemme. Har ikke tatt noe siden den gang. Lurer på hva dette kan være?

Mann, 17 år fra Buskerud
RUStelefonen svarer:
Enkelte opplever denne typen symptomer etter å ha brukt cannabis – dette er altså ikke helt uvanlig. Vi kan ikke si noe sikkert om hva som forårsaker dette – men hva vi kan si, er at dette nok ikke er ruspåvirkning fra cannabisen direkte, ettersom all THC for lengst vil være ute av blodet ditt etter 4-5 dager. Dersom du ikke har mye erfaring med cannabis fra tidligere, kan kroppen din ha behov for noen dagers restitusjon etter større inntak. For de aller fleste vil slike symptomer være gradvis forbigående etter noen dager; hvis du mot formodning likevel ikke skulle merke noen bedring i løpet av den nærmeste tiden, kan du vurdere om du skal snakke med legen din for en generell helsesjekk.