Cannabis

Vi har fått en skoleoppgave og læreren anbefalte oss og bruke denne nettsiden.
Vi lurte på hvorfor Cannabis er ulovlig. Er det en form for bruk av det som ikke er ulovlig?
Hvorfor er det lovlig i noen andre land?
, år fra

RUStelefonen svarer:
Ja det er store spørsmål dere har fått av læreren deres. Vi anbefaler å gå inn på store Norske leksikon som har en god historiske beskrivelse av bruk, misbruk og regulering av narkotika gjennom lovgivning. I Norge skrives Sativex ut til noen pasientgrupper, og har noen av de samme virkestoffene som cannabis. Grunnen til at cannabis er lovlig i andre land kan skyldes mange ulike grunner og vi har forsøkt å beskrive prosessen for lovendringer i andre svar på vår hjemmeside RUStelfonen.no veiledning til skoleoppgave.