Cannabis

Noen kompiser av meg fant en pose med cannabis gjemt ute på en fotballbane. De tok det med til meg, og vi røyket det fordelt på 2 joints. Etter den første jointen ble jeg skikkelig dårlig, jeg har røyket masse før, men har aldri blitt så dårlig som dette. Jeg så ingenting på 10-20 sekunder, ble skikkelig varm (svettet masse) og orket ikke å bevege meg. Hva kan dette komme av?

Mann, 17 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Hva din reaksjon kom av, kan vi ikke svare på. Det kan være at det var veldig potent cannabis, slik at du fikk i deg for mye. Eller at det var noe annet enn cannabis. Det er også fullt mulig å få dårlig eller ubehagelig reaksjon av cannabis selv om man har gjort det mye før og da ikke hatt dårlige opplevelser. Din opplevelse kan kanskje være en grei påminnelse om å være forsiktig med å putte i seg ting du finner eller ikke vet hva er.