Ugift – kjæreste røyker hasj

Hei. Jeg har en kjæreste som røyker mye hasj og jeg har prøvd å gjøre han å slutte men det gikk ikke. Han har livet flere ganger og nå er det vanskelig for meg også. Jeg trenger råd på hvordan han kan slutte og hvis det er mulig å slutte, siden han bruker det fra lenge siden. Fins det noe steder hvor han kan få hjelp?

Kvinne, 18 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Vi skjønner det kan bli vanskelig for deg dersom han bruker hasj og du ikke vil han skal bruke det. Dersom han ikke vil slutte, er det ikke noen som kan tvinge ham til det. Da bør du kanskje vurdere om du fortsatt skal ha et forhold til han. Dersom han ønsker hjelp er det mange muligheter. De som er aller best på dette, er Uteseksjonen i Oslo. De har et hasjprogram som han kan gå på. De har også en veiledningstelefon som du kan ringe og snakke med. Ring dem og de kan gi deg mer informasjon og støtte.
Her er lenker du kan se på:
https://uteseksjonen.no/ut-av-taka
https://uteseksjonen.no/parorende