trappe ned Rivotril

Gått på 2 mg Rivotril, 12 mg pr.dag-6 tbl. Nå vil jeg trappe ned,hvordan gjøres dette,min lege vet ikke om dette da jeg har fått av ei venninde.
Kvinne, 46 år fra

RUStelefonen svarer:
Refererer til samtale på telefon. Som sagt så er ikke vi helsepersonell, så vi anbefaler deg å ta det opp med en lege. Hvis dette er uaktuelt, høres planen din om å trappe ned ett mg per uke, grei nok ut. Du kan også med fordel vurdere å trappe ned et halvt mg hver fjerde dag i stedet. Hvis du opplever abstinenser som ikke er håndterbare, bør du ta kontakt med lege, evt. trappe ned saktere. Og som vi snakket om, de siste mg er som regel vanskeligst så du får vurdere om du vil ta det roligere mot slutten.
Lykke til!