Fant en pose på sønnens rom (han er 20 år og har røykt mye pot tidligere) det ser ut som grovhakket tobakklignende, brunt, og det lukter søtt sikkert eller vaskemiddel. Hva kan det være? Det er en stor klump også i posen som er seig og mørk

Kvinne, 50 år fra Vest-Agder
RUStelefonen svarer:
På bakgrunn av din beskrivelse kan vi kun gi en (kvalifisert) gjetning, og ikke si noe 100 % sikkert. Vi tenker imidlertid at det er stor sannsynlighet for at den seige/mørke klumpen er hasj, og at det du kaller «grovhakket tobakklignende» nettopp er grovhakket tobakk, som normalt brukes til å blande med hasjen før røyking. Dersom du kan se små, seige/mørke smuler i denne tobakken, vil dette bety at tobakken allerede er utblandet med hasj, klar til røyking – noe som vil kunne forklare den søtlige lukten du beskriver.
Dersom du ønsker råd for hva du bør gjøre videre, er du velkommen til å kontakte oss anonymt via telefon 08588 (åpent alle dager 11-19, tirsdager og onsdager 10-19) eller chat (åpent mandag-fredag 11-17, tirsdager og onsdager 10-17) for en utdypende samtale.