følelse i magen og redsel

Hei! Jeg har sluttet i noen uker nå! I de første ukene så hadde jg ingen problemer eller noen som helst ting! Men i siste 2 ukene har jeg følt meg litt redd innvendig og ensom osv.. men dette er vel normalt ? Jeg lurer på , hvor lenge vil dette vare ?? Hvor lenge varer absistenser som dette ?
Sendt fra iOS-applikasjonen

Mann, 21 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Du skriver ikke hva slags type rusmiddel du har sluttet å bruke. Vi regner med at det kan være cannabis og tar derfor utgangspunkt i det.
Det du opplever nå, er vanlige abstinenser som følge av cannabis-slutt. Vanlige symptomer i de første to ukene kan være søvnforstyrrelser, kald og varm svetting, økt drømmeaktivitet, muskelverk, hodepine, snue, dårlig mage, irritasjon og negative følelser. Plagene vil normalt bli mildere etterhvert som dagene går.
Når man er i en slutte-periode, er det generelt veldig viktig å være obs på hva som kan skje med deg og hva slags komplikasjoner man kan forvente. Dette for nettopp å hindre tilbakefall. Er man klar over at det går over og blir bedre, er det lettere å holde ut. Vi anbefaler deg å ta en titt på hasjguiden. Der får du god informasjon om hva man kan vente seg når man slutter med hasj.