ADHD medisin og sterke smertestillende medisiner

Jeg lurer på om det er farlig å ta Attentin eller Metamina(ADHD medisin) i tillegg til doseringen min :
Tramadol 50 mg × 7 opptil max 7 i døgnet.
Nobligan retard dep100 mg × 3 i døgnet på natta tar jeg 2 stk i slengen å tidligere på kvelden 1stk.
Paracet 1 grams ×4 i døgnet.
Attentin 5 mg opptil 8 tab i døgnet.
Evt Metamina opptil 6 i døgnet.
Spørsmålet mitt er da, er dette en farlig kombinasjon av medikamenter?
Har alt av smertestillende på resept
Men ikke ADHD medisinen ennda.
Men har nettopp fått diagnosen å i tillegg til myalgi å kroppen blir plutselig helt tappet for energi å da blir jeg sengeliggende alt fra 1-7 døgn.
Legene å alle vet at jeg har fått ADHD medisin fra min nå avdøde kjæreste som jeg fikk da jeg ble såå dårlig å sengeliggende. Å med disse medisinene tok det max 30 min så var jeg ute av senga å ikke noe problem med energien å kunne gått rett ut å handlet eller begynt med forskjellig husarbeid.
Så derfor skal jeg nå få Metamina å prøve ut for å se om dem hjelper meg på sikt.
Men må jeg da helt nødvendig kutte ned på smertestillende jeg får da??
Er dette en farlig kombinasjon??
* Jente28 *

Kvinne, 28 år fra Hedmark
RUStelefonen svarer:
Det vil være uforsvarlig av oss å uttale oss om dette – dette er definitivt et spørsmål du må ta med legen din. Alt vi kan si er at en interaksjonsanalyse gjort via Felleskatalogen ikke finner noen betydningsfulle interaksjoner mellom disse preparatene. Det viktigste er altså at du følger angitt dosering nøye, samt opprettholder en god dialog og oppfølging med legen din. Da er det viktig at du gir en klar og detaljert tilbakemelding på hvordan medisinene fungerer for deg, slik at du kan legge opp til et best mulig videre behandlingsforløp.