urinprøver for førerkor

hei. etter og ha vært dum nok til og være ærlig med politiet om mitt cannabis bruk, og innrømmet at jeg bruker cannabis 4-5 ganger i året mot angst og depresjon. så tok de i fra min førerrett til bil, som jeg forøvrig hadde hatt i 11 år uten uhell med ulykker. så nå må jeg dokumentere min edruelighet i et år. legen mener jeg må avlevere prøve en gang i uken, men vi ble enige om at den første måneden skulle jeg levere 1 gang i uken, for deretter og avgi stikkprøver 1-2 ganger i måneden. da kommer jeg til spm 1, vet dere hva politiet stiller som krav for og dokumentere 1 års edruelighet. eller håndhever de dette litt som de vil fra fylke til fylke, jurist til jurist. eller har de retnings linjer angående dette?
spm 2. har tenkt meg en aldri så liten tur i skogen for et hyggelig møte/gjensyn med skogs psykologen altså med Psilocybe semilanceata ( (spiss) fleinsopp). er dette et stoff de sporer på labtester av urin til lege. og isåfall hvor lenge sitter Psilosibin i urinen.
Mann, 30 år fra

RUStelefonen svarer:
Så vidt vi vet er det legen som er ansvarlig for å avgjøre hvorvidt en person oppfyller helsekravene til førerkort. Dersom du er usikker på om legen din er «streng» nok i forhold til krav fra fylkesmann eller politi kan du jo spørre hen om dette. I retningslinjene fra helsedirektoratet står det ingenting om hverken type test eller hyppighet som er påkrevd for å bevise edruelighet, kun at disse skal være «egnede».
Når det gjelder påvisningstid for psilocybin henviser vi til vår side om hallusinogener.