Svimmelhet etter å ha prøvd hasj for første gang

Hei.
Jeg er på utveksling i USA om dagen (Texas) og i helgen prøvde jeg hasj for første gang. Hasjen var kjøpt i Colerado og var av «god» kvalitet. Den var flytende så man måtte helle over i en slags e-sigarett lignende «maskin». Jeg forsøkte både å røyke men også å helle dråper i munnen. Dette gjorde jeg på lørdag (27 august). Jeg merket ingenting i starten, men etter å ha holdt på en stund og fått i meg mye hasj så merket jeg effektene. Det gikk fint og jeg var bra. Men nå i ettertid har jeg slitt med svimmelhet og en litt rar uggen følelse i kroppen. Ting spinner litt rundt for meg selv om jeg er i ro. Jeg har forsøkt å lese meg opp på bivirkninger men klarer ikke å finne noe som passer det jeg opplever. Nå har det gått 4 dager så derfor begynner jeg å bli litt bekymret. Vil dette gå over og er det noe jeg kan gjøre for å få det bort selv? Jeg er redd for å oppsøke lege her siden hasj er ulovlig i Texas og jeg er redd for å bli kastet ut fra skolen. Håper dere kan hjelpe meg.

Kvinne, 29 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Det er ikke helt usannsynlig at dette kan komme av cannabisen du fikk i deg. Du sier den var flytende og at du også tok endel via munne/spiste det. Det høres ut som at det muligens var olje eller en veldig potent variant. Både av den grunn og fordi du spiste/tok det via munnen, vil det kunne henge temmelig lenge i. I de fleste tilfeller går slike symptomer over etter noen dager, men det kan henge en hangover igjen ganske lenge. Dersom du ikke blir bedre av deg selv bør du nesten snakke med lege. I Norge vil helsepersonell ikke gå videre med slik informasjon. Hvordan dette er i USA/Texas vet vi ikke, men det går det sikkert an å spørre en av de lokale om?