Potenspiller

Hei, kan man blande cialis og levitra? Cia lis har dårligere virkning når man drikker alkohol, er det da farlig å kombinere det med levitra?
Mann, år fra

RUStelefonen svarer:
Potenspiller er utenfor RUStelefonens kompetanseområde. Men, vi har sjekket preparatene Cialis og Levitra på Felleskatalogens interaksjonsanalyse, og begge medikamentene svekkes ved bruk av alkohol. Når det gjelder å kombinere de to medikamentene der står det «Er ikke blitt vurdert for interaksjoner», – så da er det usikkert om hva som skjer hvis du blander dem. Uansett avhenger interaksjoner og bivirkninger av medikamenter også av din helse og almentilstand. Derfor bør du snakke med legen din om du kan blande dem.