Overdose heroin

Hei!
Hvor mye heroin må ei jente på 24 år ta for at hun skal dø av det? Og hvordan dør man av en sånn overdose?
Takk!

, 24 år fra Telemark
RUStelefonen svarer:
Vi kan ikke fortelle deg hvor mye heroin du kan ta for å dø av det, det er ikke i vårt mandat. Det som oftest skjer ved heroinoverdoser er at pustesenteret i hjernen lammes. Ikke bare kan man dø av det, men man kan også overleve og få en hjerneskade. Hvis det er slik at du tenker på å ta en overdose, anbefaler vi deg at du tar kontakt med legevakt eller noen andre som du stoler på. Du kan også ringe Mental Helse eller Kirkens SOS. De har døgnåpne telefontjenester for mennesker som trenger noen å prate med.