Hvor lenge etter merker hunder hasj?

Jeg er en gutt på 19 år som skal inn i forsvaret i slutten av oktober. For ca en uke siden tok jeg to eller tre trekk hasj. Kan dette bli påvist på noen som helst måte? Kan hundene markere på meg eller kan det syntes på blodprøve?

Mann, 19 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
En blodprøve vil ikke vise THC (cannabis/hasj) i mer enn maks et døgn etter siste inntak (ved engangsbruk). I urinen vil det kunne vises i maks en uke etter en gang, så i oktober vil det ikke være mulig å spore i deg. Så lenge ikke bruker klær (også sko/bager etc.) du har røyket med, og du har dusjet og vasket håret siden da du røyket  og frem til du skal i forsvaret (noe annet ville vært litt hygienisk utfordrende kanskje), så skal ikke hundene merke noe på deg på grunn av et par trekk hasj nesten to måneder tidligere.