Hva skal jeg gjøre?

Takk for at dere laget denne appen.
Jeg har det veldig vanskelig nå – kjenner veldig på humørsvingninger; hva er vitsen med å slutte når jeg får det så vondt:-(((
Allikevel ønsker jeg å holde meg.
Hva kan jeg gjøre (utover de tips som appen gir??)
Sendt fra iOS-applikasjonen

Kvinne, 18 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Disse humørsvingningene kommer til å gå over. Det er snakk om å ta tiden til hjelp. For hver gang du klarer å komme deg gjennom dette uten å røyke, vil det bli lettere neste gang. Og etterhvert blir slike svingninger borte.
Vi er glade for å høre at du har tatt appen i bruk. Det er helt klart at mange opplever det samme som deg i den fasen du nå er i. Men dette er noe som vil gå over – og det tar ikke så lang tid. Noen ganger kan det hjelpe å være i aktivitet – ta en løpetur, gå en tur, gå på kino, dra og handle  – hva som helst som kan få deg til å endre fokus. I tilfelle det ikke er noe som hjelper, kan du ta kontakt med noen og rett og slett snakke deg gjennom den verste perioden. Når man setter ord på hvordan situasjonen oppleves, hjelper det ofte veldig mye. Du kan ringe oss og ta en prat. Det går også an å kontakte hasjavvenning.no og se om de har et tilbud i ditt distrikt. Der kan du også få veldig god hjelp og veiledning i perioder da det blir vanskelig. Husk at når du først har kommet deg gjennom den verste fasen, blir det stadig letter og lettere.