sprekk på speed

bipolar og hasj røyking…jeg er bipolar med svakhet for speed hadde sprekk for 3 uker siden og igår røykte jeg hasj føler meg litt rar ekkel følelse har d sammenheng med sprekken plz svar
Kvinne, 40 år fra

RUStelefonen svarer:
Det er litt uklart om du mener «sprekken» du hadde for tre uker siden, eller hasjen du røykte i går. Men, både amfetamin og hasj kan påvirke deg psykisk og gi en «litt rar og ekkel» følelse. Siden hasjen er det siste du har tatt, er det kanskje sannsynelig at det er den du reagerer på nå. Slike ettervirkninger er nokså vanlig ved bruk av rusmidler og går som regel over av seg selv. Hvis du ikke føler deg bedre etterhvert bør du kanskje vurdere å ta det opp med lege.