Skjønner ikke hva som skjer

Hei!
Jeg røyket weed og spiste en hasjbrownie Igår for første gang, kombinert med alkohol.
Dette var altså første gangen, og jeg tenker ikke å gjøre det igjen.
det har gått en dag men føler meg svimmel, føler prikking i hodet og nakken, og det gjør liksom vondt i hjernen, og det er som jeg gjynger litt av og til. Har dotter i ørene og.
Hva er dette og kommer det til å gå vekk??

RUStelefonen svarer:
Det er ikke helt uvanlig å oppleve denne typen bivirkninger etter å ha brukt cannabis. Enkelte av symptomene kan nok også knyttes til alkoholen. Ved oralt inntak av cannabis vil dessuten rusvirkningen ofte være noe sterkere og mer langvarig – dette kan også bety sterkere bivirkninger i etterkant. Vi kan ikke si eksakt når disse plagene vil gå over, men ettersom cannabisen (og alkoholen) vil være ute av systemet ditt i løpet av noen dager (opptil en uke), er det grunn til å tro at disse plagene gradvis vil avta over de neste dagene. Skulle de likevel (mot formodning) vedvare utover dette, kan du vurdere å snakke med legen din om dette.